snåldonna.blogg.se

Min resa mot miljonen och vidare.

Frihetskvot och sparkonton.

Publicerad 2017-04-10 17:41:49 i Allmänt,

Oj oj vad jag längtar till mina utdelningar täcker mina utgifter, 15,2% frihetskvot för tillfället... Känns helt ok!
 
Jag flyttar om en vecka och har gjort en ny budget inför det: 
 
 
Jag ville inte gå under 12000kr i sparande så jag la till utdelningar som ett spar. hehehe busigt.. Mitt liv blev förresten mycket bättre när jag bestämde mig för att starta ett sparkonto för shopping och ett för resor. Jag sparar 1200kr till resor och 200kr till shopping per månad. Det som blir över varje månad (om något blir över) innan den nya lönen kommer går till shoppingkontot. Pengarna som sitter på dessa konton räknar jag inte med när jag räknar mina tillgångar varje månad. Känns väldigt tryggt... Just nu har jag 4500kr på resekontot och 7900 på shoppingkontot. Det kommer nog gå åt en del pengar iomed flytten..
 
xoxo
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Snåldonna

90-talist med riktigt låga ambitioner gällande karriär men höga ambitioner gällande att bli fri från arbete i framtiden. Jag var 25 år när jag nådde mitt första mål: att bli miljonär.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela